Læringsforløbet dækker følgende fælles mål for biologi:
Kompetenceområde | Kompetencemål | Færdigheds- og vidensområder og -mål |
Undersøgelse | Eleven kan designe, gennemføre og evaluere undersøgelser i naturfag. | Undersøgelser i naturfag Eleven kan indsamle og vurdere data fra egne og andres undersøgelser i naturfag Eleven kan konkludere og generalisere på baggrund af eget og andres praktiske og undersøgende arbejde |
Modellering | Eleven kan anvende og vurdere modeller i naturfag | Eleven kan anvende modeller til forklaring af fænomener og problemstillinger i naturfag. Eleven kan vælge modeller efter formål Eleven kan vurdere modellers anvendelighed og begrænsninger |
Perspektivering | Eleven kan perspektivere naturfag til omverdenen og relatere indholdet i faget til udvikling af naturvidenskabelig erkendelse. | Eleven kan beskrive naturfaglige problemstillinger i den nære omverden. |
Kommunikation | Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold med naturfag. | Eleven kan kommunikere om naturfag ved brug af egnede medier. |
Vi bringer unikke læringsforløb til jeres skole. I vælger selv, hvilke af vores gymnasier og erhvervsuddannelser, I vil have et indblik i.
Få en oversigt over alle vores tilbud
Det faglige på HTX bærer præg af, at vi er et Science gymnasium. Matematik, fysisk og kemi er fedt - især, når fagene møder virkeligheden i laboratoriet. Er man mere til IT og programmering eller måske design og kommunikation, har vi også studieretninger for det.