OBS! Den version af Internet Explorer, du benytter, er forældet. Vi anbefaler, du gør brug af en nyere browser, så du får den fulde oplevelse, når du besøger Rybners.dk

Mød årets første HHX-student

22.06.2026

I morges fik Lærke sin blå hue på og blev dermed den første HHX-student fra Rybners. Her kan du læse lidt om hendes tre år på gymnasiet.

Hvad glæder Lærke sig mest til? Og har hun et godt råd til nye elever, som starter på HHX efter sommerferien?

Vi har stillet hende fire spørgsmål og samlet hendes svar herunder:

Hvad glæder du dig mest til ved at blive student?

Jeg glæder mig mest til at få huen på og fejre, at man er kommet igennem tre år på HHX. Det bliver fedt at kunne se tilbage på alt det, man har lært og oplevet, samtidig med at man kan se frem til et nyt kapitel i livet.

Hvad har det bedste været ved din tid her på Rybners? 

Det bedste har været at møde nye mennesker og få nye venner og bekendtskaber gennem gymnasietiden. Man har lært mange forskellige personer at kende, som man måske ikke ellers ville have mødt.

Hvad er næste kapitel for dig? 

Mit næste kapitel bliver et sabbatår eller to, hvor jeg vil bruge tiden på at spore mig ind på hvilken uddannelse og arbejde jeg vil bruge min tid på i fremtiden. Derudover er planen også at tage ud og rejse og få en masse nye oplevelser.

Hvad er ét råd, du vil give til de nye elever?

Mit råd er at huske, at gymnasiet ikke kun handler om karakterer. Det handler også om at møde nye mennesker, få gode oplevelser og skabe minder for livet. Så sørg for både at gøre dit bedste fagligt, men også nyde tiden og have det sjovt undervejs.

Tilbage

keyboard_arrow_up