Mød årets første HTX-studenter
22.06.2026
Jouman og Ida Kirstine blev årets første HTX-studenter med et flot 12-tal i deres eksamen, Teknikfag El på A-niveau.
Hvad glæder Jouman og Ida Kirstine sig mest til? Og har de et godt råd til nye elever, som starter på HTX efter sommerferien?
Vi har stillet dem fire spørgsmål hver og samlet deres svar herunder!
Jouman:
Hvad glæder du dig mest til ved at blive student?
"Studentertiden, tiden med vennerne og at slappe af."
Hvad har det bedste været ved din tid her på Rybners?
"100% vennerne, man har fået, og minderne fra studieturen."
Hvad er næste kapitel for dig?
"Elektronikingeniør i Odense"
Hvad er ét råd, du vil give til de nye elever?
"Slap lidt mere af og nyd tiden på htx, for det skal nok gå alligevel."
Ida Kirstine:
Hvad glæder du dig mest til ved at blive student?
"Jeg glæder mig til at have gennemført noget stort og at fejre det med en masse dejlige mennesker."
Hvad har det bedste været ved din tid her på Rybners?
"Det bedste har været de mennesker, jeg har lært og kende, samt de fede projekter, vi har kastet os ud i."
Hvad er næste kapitel for dig?
"Efter sommerferien flytter jeg til Aalborg for at læse datalogi."
Hvad er ét råd, du vil give til de nye elever?
"Tag chancer!"