Formålet med forløbet er, at deltageren efterfølgende er i stand til at kunne formidle den relevante teoretiske viden i sin klasse samt har viden, øvelsesvejledninger og selv har afprøvet forsøg, der viser forskelligheder af vand, afhængig af den kontekst det er i.
Selve forløbet er en teoretisk gennemgang af emnet og afprøvning af de relevante forsøg.
Program:
Del 1: kl. 09-11.30
- Velkomst - introduktion til forløbet
- STEM - tilgang og betydning
- Grundlæggende teori af parametre der identificere en vandtype.
- Pædagogisk tilrettelæggelse
- ”hands-on” eksempel til at understøtte teorien
Frokost
Del 2: kl. 12.00-13
- HTX - det tekniske gymnasium - indhold - tilgang - muligheder/studieretninger - faciliteter
- NNF - projekt - facilitator af forløbet - introduktion til projektet - introduktion til stationen i teknodrom
- Walk and Talk til Spangsbjerg Møllesø - hvor kommer vores måledata fra - omgivelser
Del 3: kl. 13.00-14.00
- Praktisk afprøvning af smartphone spektrofotometer
Del 4: kl. 14.00-14.30
- Diskussion af muligheden for evt. samarbejde - teoriundervisning i folkeskolen - understøttende praktiske forløb ved HTX
- Afslutning
Ved spørgsmål:
HTX-underviser Casper Hornskov Hansen: chn@rybners.dk
HTX-underviser Jette Nybo Andersen: jna@rybners.dk
Fakta om 1-dags-forløbet
Praktisk info om tilbuddet
Sted: Rybners Tekniske Gymnasium, Spangsbjerg Møllevej 72, 6700 Esbjerg.
Materialer: Skriveredskaber (papir, blyant, kuglepen etc.), smartphone; alt andet relevant materiale til kurset stilles til rådighed af HTX.
Tilmeld dig forløbet
Har du spørgsmål? Kontakt venligst: HTX-underviser Steffen Podlech: stp@rybners.dk